ÿþLink: /home/ixm3n/domains/fotoprzygoda.eu/public_html/wp-content/plugins/query-monitor/wp-content/db.php Wolf Expedition 2017 - relacja z obozu naukowego w Bieszczadach

Wolf Expedition 2017

Fotorelacja z czternastej edycji obozu naukowego, mającego na celu badanie populacji wilków w Bieszczadach, Wolf Expedition 2017.

W tym roku po raz trzeci, miałem przyjemność brać udział w obozie naukowym Wolf Expedition 2017, którego celem jest inwentaryzacja oraz ustalenie liczebności wilków w Bieszczadach. Akcja co roku organizowana przez leśników i studentów SGGW. Projekt odbywał się w terminie 18-25.02.2017, a ja uczestniczyłem w nim, w pierwszych trzech dniach.

Zima w tym urokliwym zakÄ…tku Polski nie zawiodÅ‚a. Miejscami można byÅ‚o siÄ™ zapaść w Å›niegu po pas 🙂 Szczęśliwi byli ci co posiadali rakiety Å›nieżne. Ja niestety do nich nie należaÅ‚em…

Pierwszy dzień obozu był zaplanowany na dojazdy uczestników. Nie było w tym dniu żadnych szkoleń, ani prelekcji, a ponieważ dojechaliśmy w okolicach południa, od razu wyruszyliśmy w teren.

Wolf Expedition 2017

Bieszczady szybko wynagrodziły nam trud wędrówki w głębokim śniegu, przepięknymi widokami.

Bieszczady

Czasem trzeba było zejść ze szlaku, aby odnaleźć coś interesującego. Tym razem szybko trafiliśmy na trop rysia.

Wracając na kwaterę, kolega leśnik, wypatrzył w oddali, w głębokim wąwozie coś co mogło nas zainteresować.

Po zejściu na dół okazało się, że był to słuszny trop. Natrafiliśmy na pierwsze ślady obecności wilków. Tutaj rozegrał się dramat sarny, która wpadła w pułapkę drapieżników, a wilki miały swoją ucztę.

Pierwszy dzień dobiegał końca. Wieczorem po obiadokolacji, uczestnicy obozu spotkali się w bieszczadzkiej Siekierezadzie. Po krótkiej nocy, czekała nas wczesna pobudka. Szybkie śniadanie i mogliśmy rozpocząć kolejny dzień. Od rana zaplanowane były szkolenia i prelekcje. Najpierw trochę teorii na sali, a później wspólny wyjazd w teren. Zanim uczestnicy zostali podzieleni na małe grupy i każdy dostał swoją trasę do przejścia, należało całej grupie wyjaśnić czego i jak szukać. Dosyć szybko natrafiliśmy na trop wilków.

Podczas szkolenia w terenie towarzyszyły nam dwa przesympatyczne psiaki 🙂

Kolejny, intensywny dzień dobiegał końca. W poprzednich edycjach obozu, zawsze dojeżdżałem na ostatnie dni i nie miałem okazji uczestniczyć w pierwszych dniach szkoleniowych. Tym razem było na odwrót. Mogłem być tylko przez pierwsze trzy dni. Dzięki temu otrzymałem solidną dawkę wiedzy.

W drodze powrotnej ze szkolenia w terenie, zatrzymaliśmy się jeszcze przy wieży widokowej, gdzie mogliśmy podziwiać przepiękną panoramę gór, tuż przed zachodem słońca.

Na koniec dnia nocny spacer do paśnika, który znajdował się nieopodal chatki, w której mieszkaliśmy i zakończyła się moja przygoda z edycją Wolf Expedition 2017. Mam nadzieję, że za rok również tam będę 🙂